Friday, July 31, 2009

Pindahlah pulak!

Salam....28 hb tiub Ilham dah ditanggalkan. so, nampak la dia selesa skit. Jadi dah tak leh duduk kat dalam bilik HDU 2 la. So, kena pindah kat luar, tapi masih lagi kat HDU or 6 utara. Sementara nak tunggu dipindahkan balik ke wad 6 selatan. Atas permintaan mama Ummi, nurse pun bagila Ilham dok kat situ dulu, lgpun Ummi n Abi bimbang Ilham tak stabil lg. Gini, sebelum masuk wayar ari tu Ilham tak guna ubat dormicum n 'fit' dia makin teruk. Jadi bila dah masuk wayar n guna dormicum, dah takdelah 'fit' lagi. Lepas jer cabut segala wayar tu, dormicum pun turut dihentikan kira-kira pukul 6.45 pagi. Dr. suruh aku perhatikan keadaan Ilham, kot2 dia 'fit' lg. Apalagi, aku pun siap sedia dgn pen dan buku kat sebelah Ilham. Hmm...tak de apa2apa kot, aku berdoa dalam hati supaya ilham dah tak kena 'fit' lg. Tunggu punya tunggu akhirnya..... Ilham Start 'fit' balik kira2 pukul 12.00 tgh hari. Aduh, kecewanya aku. Aku pun catat setiap kejadian 'fit' Ilham tu. Mula2 biasa jer, tak la kerap sangat, pas tu dekat2 pukul 2.00 petang dah semakin menjadi-jadi pulak. Selang 15 minit dia 'fit' n last2 selang seminit dia 'fit'. makin teruk la keadaannya. So, dr. pun sambung balik dormicum n Ilham pun tak 'fit' dah. Bila dr. tgk keadaan Ilham dah Stabil, so kena pindah la semula ke wad 6 selatan.

No comments:

Post a Comment